BELANGRIJKE TIPS voor een vlotte afhandeling:
- Kies voor het juiste formulier. Dan komt het meteen bij de juiste dienst terecht. En het wordt automatisch opgenomen in ons opvolgsysteem. Dat is een win-win: Jij kunt rekenen op een goede opvolging. En wij winnen tijd doordat de eerste stap al geautomatiseerd is.
- 1 melding per formulier. Wil je verschillende zaken melden, dan vul je het best verschillende formulieren in. Zo komen elke melding in de juiste stroom terecht.
MELDING OF KLACHT? Wat is het verschil?
- Een melding = een vraag tot herstel van schade of het signaleren van een probleem of defect. Voorbeelden: de vraag tot het herstellen van een put in de weg, de vraag om sluikstort op te ruimen...
- Een klacht = een duidelijke ontevredenheid over een handeling verricht door of over de werking van de gemeente of het OCMW. Aan een klacht gaat altijd een contact met de gemeente of het OCMW vooraf. Hierbij voelde je je onvriendelijk behandeld, heb je het idee dat je niet correct werd geholpen, kreeg je geen reactie…