Pincode geblokkeerd? Vraag zelf je pukcode opnieuw aan!

digitaal loket (grote weergave)
Voor heel wat overheidstoepassingen zoals tax-on-web, de e-box ... is beveiligd aanmelden met eID en pincode vereist. Hiervoor heb je je pincode nodig.

Als je de pincode niet meer kent, maar wel de pukcode hebt bewaard, dan kan je in het Onthaal in OostCampus terecht om een nieuwe pincode in te stellen. Ben je ook de pukcode kwijt, dan moet de pukcode opnieuw aangevraagd worden voor jouw eID.

Vanaf nu kan je het proces om de pukcode op te vragen zelf opstarten via ons e-loket. Jouw aanvraag wordt via ons e-loket rechtstreeks doorgestuurd naar het Rijksregister die de codes aanmaakt. Je krijgt van ons ook meteen een e-mail wanneer we jouw code in OostCampus ontvangen hebben. Voor de activatie op je kaart moet je wel nog langskomen in het loket.

Lukt het niet om jouw nieuwe code via ons e-loket aan te vragen? Kom dan langs in het Onthaal en we starten de aanvraag samen met jou op.

Wist je dat …
• er voor de eID’s afgeleverd na 19 november 2020 (=eID's met vingerafdrukken) geen pukcode meer nodig is om een nieuwe pincode in te stellen? Een nieuwe pincode instellen doe je via het Onthaal.
• er bij de Kids-ID’s voor kinderen jonger dan 6 jaar, enkel een pukcode is? Ben je deze vergeten of verloren, dan moet de pukcode via het Rijksregister opnieuw opgevraagd worden.

Meer info: tel 050 819 890, burgerzaken@oostkamp.be

op 26 oktober 2021
Nieuwsoverzicht
LCP