Het vernieuwde e-loket burgerzaken blaast zijn 1ste kaarsje uit

E-loket (grote weergave)

Op 15 mei 2020 lanceerden we het vernieuwde e-loket burgerzaken; een geautomatiseerd digitaal loket waarbij 28 documenten 24 uur op 24, 7 dagen op 7 kunnen aangevraagd worden en in veel gevallen ook meteen digitaal afgeleverd kunnen worden in je mailbox.

  • In het eerste jaar ontvingen we 2.682 aanvragen via het e-loket.
  • Het meest aangevraagde product via het e-loket is met stip het uittreksel uit het strafregister, gevolgd door aangifte van adreswijziging en het attest van gezinssamenstelling. Samen goed voor 74% van het totaal aantal aanvragen.
  • Via het e-loket kan je maar liefst 27 verschillende documenten opvragen en een adreswijziging naar of binnen Oostkamp doorgeven.
  • 57% van de aanvragen werd volledig automatisch afgehandeld; voor de overige 43% was er een extra controle door de dienst Burgerzaken / Onthaal of de politie nodig voor de aanvraag digitaal kon worden afgehandeld.

Wil je een document opvragen, maar ben je niet zeker of het digitaal kan? Neem een kijkje op het digitaal loket. Document gevonden, maar niet zeker hoe je zo’n digitale aanvraag doet? We helpen je graag verder!

Meer info: tel 050 819 890, burgerzaken@oostkamp.be

op 26 mei 2021
Nieuwsoverzicht
LCP