Oproep: inspirerende ondernemers gezocht die hun verhaal willen delen

shoppen  (grote weergave)
Om de Oostkampse handelaars een hart onder de riem te steken na de corona-crisis, werkt de gemeente i.s.m. Shopping Oostkamp, Unizo Oostkamp-Hertsberge en Unizo Ruddervoorde-Waardamme aan een promotiecampagne. Daarvoor zoeken we inspirerende ondernemers die hun verhaal willen delen.

Wie lokaal shopt, kan mooie waardebonnen winnen, die uiteraard lokaal besteed moeten worden. Er is in de campagne aandacht voor alle zaken, maar zeker ook specifiek voor de horeca. De campagne zal lopen van 1 september tot eind november en wordt de komende weken verder uitgewerkt. We houden jullie uiteraard op de hoogte van de concrete details. 

Om de campagne onder de aandacht te brengen, brengen we eind augustus / begin september een speciaal krantje uit. Hierin leggen we de campagne uit aan de inwoners. Maar we gaan nog iets verder om hen te overtuigen lokaal te shoppen. We willen tonen dat achter elke handelszaak een handelaar staat, een mens van vlees en bloed. Mensen die het de afgelopen periode moeilijk gehad hebben, en misschien nog steeds. We willen verhalen brengen die tonen dat onze ondernemers ondanks die harde tijd veerkrachtig, creatief en ondernemend zijn. Dat zij niet bij de pakken neergezeten hebben, maar actie ondernomen hebben. Hun zaak onder handen genomen, alternatieve producten of verspreiding voorzien, gekeken voor een webshop, onderlinge samenwerkingsverbanden zijn aangegaan… In het krantje zal plaats zijn voor een aantal dergelijke verhalen, met foto van de handelaar in kwestie.  

De ervaring is namelijk dat zo’n aanpak het beste werkt om te overtuigen om lokaal te shoppen. En dat straalt af naar alle lokale handelaars.  

Handelaars en ondernemers aan het woord

Heb jij het als handelaar over een andere boeg gegooid of op een andere creatieve manier geprobeerd het beste ervan te maken? Laat het ons weten tegen 22 juli, via e-mail aan Fabienne Valcke (economie@oostkamp.be). Omschrijf kort wat je gedaan hebt. We maken een selectie van verhalen (verschillende sectoren, verspreiding over het grondgebied, verschillende ‘grootte’ van de zaken…). Hebben we er teveel binnen een zelfde categorie, gaan we lotje trekken. Begin augustus wordt dan van de gekozen handelaren een interview afgenomen + foto genomen.  

op 14 juli 2020
Nieuwsoverzicht
LCP