Dat we blij zijn met een compliment, dat is logisch. Het doet ons deugd en geeft ons goesting om ons elke dag weer in te zetten voor een goede dienstverlening.
Maar ook een melding is welkom! Onze medewerkers kunnen immers niet overal tegelijk zijn en inwoners zien soms sneller defecten of problemen.
En zelfs klachten waarderen we. Het biedt ons de kans om een fout recht te zetten, ons te excuseren of een heldere uitleg te geven over de situatie.
Zo geef je je compliment, melding of klacht makkelijk door:
Op onze website en in de Mijn Oostkamp App kun je eenvoudig digitaal een compliment, melding of klacht indienen.
BELANGRIJKE TIP:
Kies voor het juiste formulier. Dan komt het meteen bij de juiste dienst terecht. En het wordt automatisch opgenomen in ons opvolgsysteem. Dat is een win-win: Jij kunt rekenen op een goede opvolging. En wij winnen tijd doordat de eerste stap al geautomatiseerd is.
Melding of klacht? Wat is het verschil?
- Een melding = een vraag tot herstel van schade of het signaleren van een probleem of defect. Voorbeelden: de vraag tot het herstellen van een put in de weg, de vraag om sluikstort op te ruimen...
- Een klacht = een duidelijke ontevredenheid over een handeling verricht door of over de werking van de gemeente of het OCMW. Aan een klacht gaat altijd een contact met de gemeente of het OCMW vooraf. Hierbij voelde je je onvriendelijk behandeld, heb je het idee dat je niet correct werd geholpen, kreeg je geen reactie…